Meditácia pre začiatočníkov

Meditovanie je momentálne jeden z najrozšírenejších spôsobov, ako ľudia načerpávajú energiu, vnútorný pokoj a harmóniu. Neviete ako s meditáciou začať? Prečítajte si našich pár tipov a rád o tom, ako zakomponovať meditáciu do vášho každodenného života.

Pár minút na začiatok

Počas prvý dní sa meditácii venujte iba pár minút. Pokojne iba dve minúty počas dňa. Áno, môže sa vám to zdať málo, ale vaše telo a mozog bude mať čas si zvyknúť na túto novú aktivitu. Po prvom týždni skúste počet minút zvýšiť. S postupným zvyšovaním pokračujte prvé mesiace.  Za dva mesiace sa dostanete do fázy, že budete meditovať každé ráno 10 minút.

Venujte sa jej každé ráno

Zo začiatku sa vám môže stať, že na meditovanie budete zabúdať. Dôvod je jednoduchý. Nie ste na túto činnosť zvyknutý a nepatrí ku vašim ranným rituálom. Nastavte si v telefóne pripomienku, alebo napíšte slovo meditácia na miesto, na ktoré sa každé ráno pozeráte (ideálne je zrkadlo, predsa kto z nás ráno odíde z bytu bez čo i len letmého pohľadu do zrkadla).

Netrápte sa s tým

Väčšina ľudí sa príliš zaoberá tým ako sedieť, kde mať položené ruky alebo aký vankúš použiť. Snažte sa tieto starosti odstrániť a jednoducho sa usadiť niekde, kde sa budete cítiť pohodlne.

Poloha
Ak vám to vyhovuje, meditovať môžete pokojne aj v stoji.

Na čo sa sústrediť?

V počiatočných fázach meditovania sa sústreďujte iba na to, ako sa cítite. Ako sa cíti vaše telo? Ako sa má vaša myseľ? Akú máte náladu? Na meditáciu si nemusíte úplne vyčistiť myseľ. Väčšina ľudí má aj počas meditácie myšlienky a je to úplne prirodzené.

Počítajte si dýchanie

Sústreďujte sa na dýchanie a nasledujte myšlienkami vzduch ako ide z úst až do pľúc a znova von. Správne a pokojné dýchanie je pri meditácii kľúčové. Pri prvom nádychu začnite s číslom 1. Pri výdychu pokračujte na číslo 2. Týmto spôsobom počítajte až do 10 a potom celý proces opakujte.

Dýchanie
Dýchanie počas meditácie by malo byť pokojné a kontrolované.

Nemusí to byť záležitosť výhradne pre jedného

Necítite sa komfortne začínať osamote? V tomto prípade máme pre vás 3 možnosti. Možnosťou jedna sú rôzne videá a audio nahrávky, kde vás odborník sprevádza meditáciou. Druhou možnosťou je presvedčiť blízku osobu, aby sa k vám pridala. Poslednou možnosťou je nájsť vo vašom okolí komunitu ľudí, ktorá sa venuje meditovaniu a pravidelne sa za týmto účelom stretáva.

Postupom času si na každodennú meditáciu zvyknete a budete sa každý deň tešiť na tých pár minút, počas ktorým sa kompletne zrelaxujete a uvoľníte.

 

  • Komentáre

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz
  • Podobné články
0
Móda Módny seriál Novinky

4 slovenské fashion značky, ktoré sa oplatí poznať

0
Novinky Strava Zdravie

„Superpotraviny“, ktoré vás účinkami ohromia

0
Lifestyle Novinky Tipy a inšpirácie

5 halloweenskych kostýmov pre single aj páry, ktoré môžeš očakávať na každej párty

Navigácia

Magazíny