Na Slovensku máme veľa šikovných žien, ktoré sa rozhodli živiť podnikaním. Sú samostatné, inšpiratívne a odhodlané. Od oblasti dizajnu cez gastro až po umenie, vybrali sme 5 úspešných slovenských podnikateliek, ktoré si tvrdo išli za svojim cieľom a môžu byť pre nás inšpiráciou.
Ivica Jusková
Bývalá Miss Slovensko je nielen krásna žena, ale aj šikovná podnikateľka. V roku 2011 založila vlastný obchod pod značkou slávica, ktorý dodnes rozvíja. Zameriava sa na lokálny dizajn, takže vďaka Ivici majú možnosť prezentovať svoju tvorbu slovenskí a českí umelci. Sortiment dizajnových výrobkov je naozaj široký, od klobúkov cez šperky až po keramiku a porcelán. Ivica si zakladá na kvalite a orientuje sa na dodávateľov, ktorí sa svojmu remeslu reálne venujú a živia sa ním. Vo výrobkoch sa odráža ich umenie a talent. Na začiatku Ivica nemala žiadne skúsenosti s podnikaním, hnala ju vášeň pre originálne šperky a porcelán. Veci v obchode predávala sama. Dnes, po šiestich rokoch úspešného chodu, má svojich zamestnancov a jej obchod sa neustále rozrastá.
Petra Marko Navarro
Petra patrí do podnikateľského sveta ako ryba do vody. O biznis sa začala zaujímať už počas prvého ročníka vysokej školy, kedy odštartovala svoj prvý projekt, produkčný dom ExtravaDansa. V hlave mala myšlienku vytvoriť spoločnosť, ktorá bude poskytovať zázemie umelcom a starať sa o marketing a ekonomické záležitosti. Umelci sa tak môžu naplno venovať svojej tvorbe. Petra sa podnikaniu venuje už 15 rokov a neustále spoločnosť rozvíja. ExtravaDansa sa premenovala na NeonHeads a pôsobí na medzinárodnom trhu, kde ponúka široké portfólio produktov pre eventy. Ide o show najrôznejšieho druhu, od akrobatických cez tanečné až po hi-tech. Popri podnikaní si Petra našla čas aj na pomoc začínajúcim podnikateľom, ktorým radí a prípadne pomáha s prvotnými investíciami.
Saša Miklášová
Jej podnikateľský príbeh sa začal písať v roku 2009, keď sa rozhodli s priateľom vytvoriť internetový portál Sashe, v ktorom Saša ponúkala na predaj svoje ručne robené náušnice. Neskôr ponúkla predajný priestor ďalším kreatívcom a portál rýchlo vzbudil záujem širokej verejnosti. Až tak, že Saša a jej priateľ museli postupne opustiť svoje zamestnania a naplno sa venovať projektu. Dnes sa mesačné návštevy na Sashe pohybujú v miliónoch. Portál doslova rozprúdil slovenskú kreatívnu scénu a na tejto platforme si mnohí šikovní umelci rozbehli úspešné podnikanie. Portál je v podstate jednou veľkou komunitou, svoje výrobky tu ponúkajú návrhári, remeselníci, profesionáli i amatéri. Za podporu lokálneho kreatívneho biznisu dostala Saša aj ocenenie YEC (Young Creative Entrepreneur). Sashe neustále podporuje rozličné dobročinné aktivity zamerané na módu či dizajn a vzdeláva ľudí v tejto oblasti.
Barbara Szalaiová
Asi všetci Bratislavčania poznajú zmrzlináreň Koun. Bývajú pred ňou dlhočizné rady, miestnym ale stojí za to, vystáť si ich. Za úspechom obľúbenej zmrzliny stojí Barbara. Jej zmrzlinový príbeh sa začal v Taliansku, kde študovala u majstrov na Carpigiani Gelato University. Tam sa naučila všetky potrebné základy, ako vyrobiť pravé talianske gelato. Po návrate nabehla na samoštúdium a skúšala tvoriť a kombinovať chute. Neskôr otvorila Koun, čo ľudia veľmi rýchlo ocenili a užívajú si všetky príchute a kvalitné suroviny, ktoré im Barbara ponúka. Barbarine gelato je výborne hodnotené aj turistickým portálom TripAdvisor. Ryanair vo svojom blogu zaradil Koun medzi najlepšie zmrzliny v Európe.
Kristína Kissová, Jana Hoosová a Eva Malevič
Tri zvučné mená sme napísali schválne spolu, ide totiž o zakladateľky úspešného bistra Žufaňa na Dulovom námestí v Bratislave. Dievčatá spojila láska k jedlu. Ani jedna sa predtým profesionálne vareniu nevenovala, mali ho však ako hobby. Rozhodli sa ísť do podnikania po hlave a otvoriť reštauráciu mimo centra, pretože verili, že si tam môžu nájsť stálych zákazníkov. Predpoklad sa splnil a dievčatá si rýchlo vytvorili základňu fanúšikov, ktorí sa k nim vždy radi vracajú. V bistre vládne domáca a priateľská atmosféra. Jedlá potešia zákazníkov, ktorí milujú tradičnú kuchyňu, no potrpia si aj na zdravý životný štýl. Zaujímavosťou je, že dievčatá nemajú v pláne otvárať ďalšie reštaurácie. Chcú sa sústrediť na jedno miesto a rozvíjať ho do hĺbky. Ako samé poznamenali, jedinečnosť ich miesta sa nedá skopírovať.